Interested in the roots of wars, Laurence Geai has been traveling to the world's most difficult zones from the very start of her career: the Central African Republic, Syria, Iraq and, more recently, Ukraine. As far as possible, she meets all the protagonists of these conflicts to give the fairest and most honest view possible. In 2023, she received the Anja Niedringhaus Courage In Photojournalism Award, which honors women photographers of outstanding commitment.
Laurence Geai also works regularly in France, where her humanist reports on the country's covid-19 crisis have been recognized by the most prestigious of institutions: World Press Photo (general information category, 2021). In 2022, she won a major photojournalism commission from the French Ministry of Culture, enabling her to continue her work on covid-19 and the French people's relationship with death and care.
The photographer collaborated with the most important publications of the time: Le Monde, Paris Match, the Wall Street Journal, The Washington Post and also carried out commissioned projects for institutions and NGOs.
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Intéressée par les racines des guerres, Laurence Geai se rend dès le début de sa carrière dans les zones les plus difficiles de la planète : en Centrafrique, en Syrie, en Irak et plus récemment en Ukraine. Elle s’attache à rencontrer, dans la mesure du possible, l’ensemble des protagonistes des conflits pour en donner la vision la plus juste et la plus honnête possible. Elle reçoit en 2023 le Anja Niedringhaus Courage In Photojournalism Award qui récompense des femmes photographes à l’engagement remarquable.
Laurence Geai travaille aussi régulièrement en France ; ses reportages humanistes sur la crise du covid-19 dans le pays ont notamment été récompensés par la plus prestigieuse des institutions : le World Press Photo (catégorie information générale, 2021). En 2022 elle est lauréate de la grande commande photojournalisme du Ministère de la Culture ce qui lui permet de poursuivre son travail sur le covid-19 et la relation qu’entretiennent les Français à la mort et au soin.
La photographe collabore avec les publications les plus importantes de l’époque : Le Monde, Paris Match, the Wall Street Journal, The Washington Post et réalise aussi des projets de commande pour des institutions et des ONGs.
2021: 3ème Prix, World Press, catégorie informations générales.
2020: Lauréate du Grand Prix "Les femmes s’exposent".
2019: Finaliste prix Bayeux des correspondants de guerre.
2019: Lauréate prix WARS.
2019: Lauréate bourse Reuters.
2018: 3ème prix de la photo politique de Science Po.
2018: Lauréate catégorie "Single Shot Award" du « Festival della Fotografia Etica ».
2017: Prix Polka.